VOOZH about

URL: https://forum.wordreference.com/threads/ear-popping.2973364/

⇱ ear-popping | WordReference Forums

Menu

Install the app
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an alternative browser.

ear-popping

Quantz

Senior Member
French
Context is about snorkeling.

"To prevent barotraumatism, they practice what laypersons call "ear-popping".

Je me demande comment rendre cette manœuvre où l'on "pousse" sur le tympan en se bouchant partiellement le nez.
"Débouchage des oreilles" ne rend pas ce petit claquement…
Oui, en effet, je connaissais l'appellation scientifique, mais ici nous sommes dans un registre plus ordinaire…👁 Smile :)
Lorsque je travaillais dans les sous-marins conventionnels, on disait simplement "décompresser" ou "rééquilibrer la pression".

Il y a une raison particulière pour vouloir rendre le bruit? Si c'est le cas on peut utiliser une expression comme "décoller les tympans"?
Cela vient d'un forum de plongée.
On dit aussi "débloquer les oreilles".
For what it's worth, I don't think it's necessary to render the idea of a particular sound. If it corresponds to releasing pressure that's sufficient.

(Nose-holding only works in one direction, I think - I can't remember whether it's up or down. Going the other way you have to try something else.)

(Faire) passer les oreilles ? found searching for béance tubaire volontaire which apparently is safer than Valsalva, if you can do it.
Back
Top Bottom