VOOZH about

URL: https://forum.wordreference.com/threads/most-important-is-to-emphasize.946851/

⇱ most important is to emphasize | WordReference Forums

Menu

Install the app
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an alternative browser.

most important is to emphasize

scoob26

Senior Member
USA english
Hi again,

I'm wondering about this sentence? What changes would you make?

What's more, seeing as how the graduate program at XXXX focuses predominantly on philosophy, I think the most important is to emphasize my background in philosophy (influenced nonetheless by other disciplines such as anthropology or sociology).

my try:
De plus, vue que le programme à XXX se concentre sur la philosophie, je pense que le plus important est d’insister sur l’aspect philosophique de mon parcours (influencé néanmoins par les autres disciplines telles que l'anthropologie et la sociologie).

Thanks
Hi again,

I'm wondering about this sentence? What changes would you make?

What's more, seeing as how the graduate program at XXXX focuses predominantly on philosophy, I think the most important is to emphasize my background in philosophy (influenced nonetheless by other disciplines such as anthropology or sociology).

my try:
De plus, vue que le programme à XXX se concentre sur la philosophie, je pense que le plus important est d’insister sur l’aspect philosophique de mon parcours (influencé néanmoins par les autres disciplines telles que l'anthropologie et la sociologie).

Thanks
De plus/ Qui plus est/ ,vu ( no e) que/ étant donne que de programme de XXX est principalement accès sur la philosophie, il me semble essentiel de souligner mon parcours....
Il convient is fine.
This is difficult indeed, good luck.
Oui, mais...

doinel [B said:
[/b]
étant donné que de programme de XXX est principalement axé sur la philosophie, il me semble essentiel de souligner mon parcours....
.
Back
Top Bottom